5 kohtalokasta tarinaa – Nickin ehdottomat pahimmat matkataudit

, kun moottoripyörä hoiti Backcountry Malawin likapolkuja, pääni lyö. Oli kuin tunsin, että tulehtuneet aivoni todella ravistavat ja siirtyvät kallon rajoissa. Joka kerta kun pyörä meni kohon tai kukkulan yli, tuntui siltä, ​​että pääni aikoi jakaa keskelle.

Pidin kiinni ja yritin pitää tietoisena, kun kuljettaja kilpaili kohti klinikkaa. Klinikka, jonka myöhemmin tunnustamme, oli täysin tilaa lääkkeille, malariatesteille tai jopa kipulääkkeille.

Tiellä sairastuminen ei ole koskaan hauskaa, mutta valitettavasti minulla on ollut enemmän kuin kohtuullinen osuuteni matkustaloista. Dariecen immuunijärjestelmä näyttää aina olevan paremmin varusteltu tarjoamaan bakteerien, virusten ja virheen syntyvien sairauksien kanssa, joihin meille on tullut matkan aikana.

Ainoa hieno asia, joka on koskaan tullut erittäin sairas tiellä, on tarina, joka sinulla on selviytymisen jälkeen. Joten tässä artikkelissa aion jakaa viisi pahimmasta matkaritauksestani, joita käsittelin selvittääkseni – Skinnier -, mutta elossa.

Malawin toimintahäiriöt

Aloitan tästä, koska se on todennäköisesti kaikkien aikojen pahin sairaus. Kaikki alkoi, kun söimme joitain huonosti pidettyjä makkaroita, mutta se kärjistyi nopeasti enemmän kuin pelkästään ruokamyrkytykseen.

Olimme Malawi -järvellä Monkey Bayssä ja illalla epäiltyjen makkarien syömisen jälkeen heräsin paniikissa ja ryntäsin kylpyhuoneeseen. Tässä erityisen syrjäisessä vierastalossa oli kaksi ongelmaa.

Kylpyhuoneet olivat ulkomaissa, jotka löydettiin noin 300 metrin päässä huoneestamme.

Päästäkseni ulkoilmiin, minun piti siirtää iso lampi, joka oli talossa vihaiselle, moristavalle asukkaiden virtahepolle.

Nauti Malawi -järvestä lähellä vierastaloamme … jonain päivänä ennen virusta.

Se käytännössä näyttää olevan yhtä kaukainen, mutta siellä olin, kyykkynä kentällä mustalla kuin terveyskäyttöinen wc-wc: n ulkopuolella, yrittäen tehdä yritystäni äärimmäisen kivun aikana kuunnellessaan Afrikan suurinta kaverin tappajaa morjahtimaa, muristamista ja muristamista ja muristamista ja muristamista ja muristamista roiskeita vain muutaman sadan metrin päässä.

Minun piti palata tähän pedon vartioiduun vessassa useita kertoja yöohjelman aikana.

Valitettavasti sairaus ei laskenut seuraavana päivänä, ja illan noudattaminen tunsin vielä pahempaa. Kolmantena päivänä aloin uskoa, että oli jotain vakavasti vikaa, ja neljänteen päivään mennessä minulla oli korkea kuume ja voin tuskin tehdä kaikesta menetelmän kylpyhuoneeseen.

Ymmärsimme, että minun piti mennä sairaalaan, mutta tapahtui Malawissa, kun BP -öljy vedettiin maasta Malawin presidentin ja Ison -Britannian pääministerin välisen erimielisyyden vuoksi. Tämä tarkoitti, että kansalaisille ei ollut riittävästi kaasua autojensa täyttämiseksi tai edes kuorma -autojen toimittamiseksi tärkeiden varausten, kuten ruoka-, vesi- ja lääketieteellisten tarvikkeiden, tuomiseksi.

Lopulta löysimme jonkun, jolla oli riittävä kaasu moottoripyörässään antaakseni matkan läheisellä klinikalla. Tämä on moottoripyörämatka, jonka selitin tämän artikkelin alussa, ja se oli tuskallisin matka, jonka olen koskaan tehnyt.

Dariece joutui kiinnittämään matka polkupyörän takaosaan tyydyttääkseen minut sinne. Oli niin vaikeaa löytää kaasukäyttöisiä kuljetuksia.

Kun ilmestyin klinikalla, en ollut syönyt viidessä päivässä, vatsani tuntui siltä, ​​että se repii itsensä toisistaan, hikoilin kuumeesta, mutta tunsin olevani epätavallisen kylmä ja sairaala haisi myskin, homeen ja kosteuden.

Katsoin ympärilleni odottavia ihmisiä ja tunsin vieläkin kauheampaa. Ymmärsin, että pystyin maksamaan hoidostani ja minulla oli matkavakuutusturva ja keinot poistua maasta tarvittaessa. Niin monilla kyseisen odotushuoneessa olevista malawialaisista ei ollut pääsyä tällaiseen etuoikeuteen.

Kun lääkäri viimein näki minut, hän katsoi minua toivottomasti. Hän kertoi minulle, että polttoaineen pulan takia ei ollut delegoituja malariatestejä, jotka eivät tarjoa minua, kipulääkkeitä eikä antibiootteja. Hän totesi, että minun olisi mentävä sairaalaan kaikki Cape Maclear -menetelmät.

Mahdollinen sairauden syy… Tällainen katuruoka, kuten tämä eläinlaite, joka on keitetty vanhassa lähettimen öljyssä?
Lähdin, pääsin takaisin moottoripyörälle ja kestäin pään sykkivää matkaa takaisin vieraskotiini Monkey Bayssä. Palkattu moottoripyörässäni ei ollut riittävästi kaasua saadakseen sen Cape Maclearille sinä päivänä.

Seuraavana päivänä löysimme kuorma -auton, joka oli halukas ajamaan meidät Cape MacLealiin (erittäin korkealle, sairaalle Muzungu -hinnalle), ja tunsin jälleen siltä, ​​että pääni räjähti, kun ajoneuvo pomppi ja kaatui reikien ajoitettujen teiden yli.

Cape Maclearissa hyppäsin toisen moottoripyörän takaosaan, tällä kertaa Kalifornian ympärilläYstävällisen slovenialaisen turisti (olen pitänyt slovenialaisista siitä lähtien) ja hän ajoi minut sairaalaan. Yllätyksekseni, kun kävelin klinikalle, minua tervehti ryhmä irlantilaisia ​​sairaanhoitajia. Heidän rauhallisen irlantilaisen äänensä melodiset käännökset rauhoittavat minua heti.

Olen varma, että olen totta, että kävelin itseni sairaalaan, mutta mielessäni se on enemmän kuin unelma. Oli kuin 5 irlantilaisen naisen varovaa pehmeää valkoista vilttiä olisivat varovasti upeilla laulaja-aksentteilla.

Jälleen sairaalassa ei ollut malarialääketiedettä tai veren testausta koskevia laitteita, joten olin tuomittu koskaan ymmärtämään, mitä olin sopinut. Minulle annettiin kaksi nyrkkiä, jotka olivat täynnä pillereitä ja lähetettiin makaamaan läheisellä penkillä. Tässä vaiheessa en ollut syönyt tai pitänyt mitään viikon ajan, enkä oikeastaan ​​voinut liikkua.

Dariece pyysi sairaanhoitajia ajamaan minut takaisin hotelliin Cape Macleariin ja viimeiseksi he suostuivat ottamaan minut menetelmään toiseen tehtävään. Odotin tunnin ja hyppäsin viimein ambulanssissa. Uskomatonta, ambulanssi loppuu kaasusta ja minun piti kävellä noin 1 km päästäkseni hotelliin. Pidän mielessä, että kilometri on pidempi kuin koko 10 päivän Annapurna -piirimatka Nepalissa.

Siitä lähtien onneksi parani (hitaasti). Yleinen sairaus kesti 2 viikkoa äärimmäisen suoliston ja vatsakivun ja rajoitetun syömisen. En koskaan löytänyt mitä se oli, mutta minulle kerrottiin varmasti, että äärimmäinen oksentelu ja ripuli olivat laukaissut kyyneleet vatsassa ja suolistossa, joista tuli vakavia infektioita.

Tämä kuva otettiin noin viikko toipumisen jälkeen. Se osoittaa tarkalleen kuinka laiha olin sairas jälkeen.

Olin menettänyt noin 20 kiloa, mikä kesti melkein 6 kuukautta saadakseni takaisin kokonaan.

Se oli pahaa. Se oli todella huono.

Mustien markkinoiden munat Pushkarissa

Toinen pahin sairausjuttu ei ole melkein yhtä paha eikä se kestänyt melkein niin kauan, mutta se oli silti erittäin tuskallinen. Vaikuttaa siltä, ​​että sairastun, olen aina luopunut pahimmista mahdollisista paikoista.

Kastuin kuolemaan sairaana Pushkarissa, Intiassa syöessään haisevaa kasvisruokaa melko mukavassa alueellisessa ravintolassa. Kun sairasit vihanneksista, se on todennäköisesti ulosteen saastuminen, joten ymmärsin, että tämä Intiassa oli yli 24 tunnin pistosmyrkytys. On melko todennäköistä, että tämä oli lavantauti.

Vihannekset Pushkarissa. Ainoa käytettävissä oleva kulutus
Olimme vieraskodissa hash -tupakoivan hippi -gurun johtamassa vieraskodissa, joka kutsui itseään “lääkäriksi”. Kävi ilmi, että ainoat reseptit, jotka hän pystyi täyttämään, olivat hänen hash -putkensa osumia, jotka – omituisesti riittävästi – eivät saaneet minua tuntemaan parempaa.

Olin sairas 10 päivää Pushkarissa, eikä se ollut kaunis. Vatsani oli koko ajan solmussa, enkä pystynyt pitämään mitään alhaalla. Pahinta oli, että Pushkar on pyhä kaupunki ja on 100% kasvissyöjä. Liha, kalat, meijerituotteet ja jopa munat ovat laittomia.

Tunsin todella, että ruumiini tarvitsi ruokaa aineella, kuten pastaa tai kanaa, mutta mikään ravintolat tai hotellit tarjoilevat kiellettyjä ruokia. Eräänä päivänä, kun tuskin kävelin, Dariece ja minä menimme kaduille, koska kuulimme kaverista myyvän munia mustilla markkinoilla.

Tarinat olivat totta ja löysimme tämän kaverin likaiselta käytävältä. Hän oli kuin Pushkarin munagangsteri. Hänellä oli itse asiassa iso kultaketju, paksu viikset ja pitch mustat aurinkolasit.

Hän vei minut pimeään takaosaan, jossa hän avasi 12 pakkauksen munia, kuten se olisi matkalaukku, joka oli täynnä vaikeita lääkkeitä. Ostimme heidät, hiipimme heidät vieraskotikeittiöön ja lääkärin tarkkaan silmän alla keitimme maukkaan ryömyn.

Minä ja “lääkäri” -kortteja syntymäpäiväni. Tässä vaiheessa olen syönyt joitain munia, mutta todennäköisesti vain noin 140 lbs (63 kg)

Siitä lähtien ruumiini alkoi lopulta toipua. Söin munia kahdesti päivässä vielä 6 päivää ennen kuin tunsin olevani suuri riittävä jatkaaksesi matkustamista.

Sairas ja juuttuneet Sumbawassa

Indonesia ei ole paras sijainti sairastua, mutta emme olleet vain Indonesiassa, olimme eräänlaisissa, Sumbawan nimeltä Beated Track Islandilta jossain Komodon saaren (missä lohikäärmeet asuvat) ja Balin välillä.

Kursin kauhean sairas täällä ja oleskelimme tässä pienessä, tummassa, tuulettimen jäähdytteisessä hotellitilassa kyykky wc: llä. Joka neljäs tunti sähkö menisi ulos ja silloin kuumeeni tuntui siltä, ​​että se nousi vaarallisiin lämpötiloihin.

Nauti Indonesiasta skootterilla päiviä ennen sairautta.
Ymmärsimme, että vieraskodissa oli NiCER -tilat saatavilla, mutta ne olivat kaksinkertaiset kustannukset ja vaikka kuolin pienessä kuumassa laatikossa, emme halunneet puhaltaa budjettiamme ja mennä kalliimpaan huoneeseen.

Kuuden päivän kauhean oksentelun ja ripulin jälkeen kuumeeni nousi niin korkealle, että en pystynyt enää käsittelemään sitä. Tarvitsin tilaa ilmastointilaitteella ja tähän mennessä reidet todella sykkivät kyykkymään wc: n yli niin usein.

Tarkastelimme superbudjetista 10 dollaria / yöhuone ja tarkastimme 20 dollarin yöpalatsiin.

Minuutin, kun kävelimme huoneeseen, me molemmat pahoittelimme niin kauan odottavan muutoksen tekemistä. Siellä oli ilmastointi, kylpy, mukava istuva wc, televisio, jossa oli englantilaisia ​​kanavia, queen -size -vuode ja parasta. Tämä tila oli koukussa generaattori, joten sähkökatkoksia ei ollut.

Toinen valokuva ihon ja luiden nickistä Dariece ja matkaystävä. Otettu viikko Sumbawan poistumisen jälkeen

Tunsin viimeisenä ihmisen ja vielä kolmen päivän kuluttua tunsin olevani terveellinen riittävästi eteenpäin. Havaitsimme siitä kokemuksesta, että jos jompikumpi meistä olisi sairaita, riippumatta siitä, kuinka tiukka budjettimme voi olla, päivittäisimme tilamme ja olisimme mukavia.

POO -show Puddicherryssä

Kyllä, Intia ilmestyy kahdesti tähän luetteloon pahimmista matkustalistani, mutta olemme tosiasiallisesti matkustaneet Intiassa yli 6 kuukautta, joten 2 kertaa ei todellakaan ole niin paha. Erityisesti ajatellaan useimpien keittiöiden määrittämistä, joita näet koko maassa.

Tämä tarina on erityisen graafinen ja se on hiukan outo säveltäminen julkisesti blogissamme. Ehkä olen vääntynyt, mutta pidän aina siitä, kun tyydyttämme matkustavia ihmisiä ja yhteytemme etenee pisteeseen, jossa voimme alkaa kertoa ”matkatarinoista”.

Minusta tuntuu, että jaamme paljon tässä blogissa, joten olen positiivinen siitä, että voin mennä eteenpäin ja kertoa tämän tarinan sinulle, hyville ystävillemme ja vierailijoillemme? Olen hei, jos hyvä ystäväni Jarryd voi säveltää itsensä buddhalaiseen luostariin blogissaan, voin säveltää tästä täällä.

Päätimme pysyä upeassa Ashramissa Puddicherryssä. Meillä oli ihana tila, josta oli upeat näkymät Intian valtamerelle. Päivä, jonka tarkastamme, putoin kauhean sairas. Tämä sairaus kesti vain noin 5 päivää, mutta se oli todella huono.

Näkymä Ashram -tilastamme Puddicheryssä

Käytin pesuhuonetta noin 3 kertaa tunnissa, joka tunti koko päivän ja yön ajan. Yhdessä vaiheessa minun on täytynyt olla niin väsynyt, että päädyin olemaan laiska. Tulin kompastumaan vessasta ja valehtelin sängyn päällä. Dariece sanoi hetkessä: ”Mikä tuo haju on?!”.

Me molemmat katselimme alas ja se päätyi uskomattoman poistamiseen, että en ollut tehnyt erittäin hienoa tehtävää kylpyhuoneen wc -paperilla. Dariece pidätti sekoituksen gaggingia ja naurua, kun vaeltelin takaisin vessassa puhdistustyöhön.

Vietin menetelmän myös paljon aikaa tässä Ashram -kylpyhuoneessa.
Olin niin hämmentynyt, mutta Dariece ei tehnyt siitä mitään helpompaa. Voin kuulla hänet vessan ulkopuolella naurahtavan hysteerisesti. Olimme olleet vain vähän yli vuoden ajan tuolloin, joten sanoisin, että se on ihme, että hän on edelleen kanssani tänään.

Suuri virhe Meksikossa

Viimeinen sairausjuttu on toinen maratonisairaus, joka sai minut menettämään tonnin painoa. Ehkä siksi olen alkanut tuntea oloni hieman rasvaa nykyään? En ole ollut kuoleman sairas parissa vuodessa, ja se oli todennäköisesti matkapainontapojeni ohjelmani ensimmäisten kuuden vuoden ajan, jotka vietimme tiellä!

Näimme tämän karvaisen kaverin kadulla. Osoittautuu, että se oli pilaantuneita tacoja ja huonoja burritoja, joista meidän piti huolehtia.
Joka tapauksessa meidän piti tehdä bussi San Cristobalista Meksikon eteläpuolella, kaikki Attitlan -järvelle